درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
مطالب اینترنتی



مفیدستان:

از جمله دعاهای قرآنی دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند است. دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند در آیه۱۲۷ سوره بقره به نقل از حضرت ابراهیم آمده است.

همه مومنان وقتی که کاری را برای رضای خدا انجام می دهند آرزو دارند که این کار در درگاه باریتعالی مقبول باشد و خداوند از آن ها بپذیرد. همانطور که حضرت ابراهیم (ع) بعد از بالا بردن ستون های خانه کعبه از خداوند همین تقاضا را کرد. دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند همان دعای حضرت ابراهیم (ع) در زمان ساخت خانه کعبه است؛

دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند

دعای قبول شدن اعمال را حضرت ابراهیم بعد از ساخت خانه کعبه به درگاه خداوند عرضه نمود:

«رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّکَ أَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ»

(بخشی از آیه ۱۲۷ سوره بقره)

«پروردگارا (این خدمت را) از ما قبول فرما، که تویی که (دعای خلق را) شنوا و (به اسرار همه) دانایی»

دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند دعاهای قرآنی

دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند از کیست؟

این دعا از جانب حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) بوده است. حضرت ابراهیم (ع) زمانی که پایه های خانه خدا را به کمک حضرت اسماعیل (ع) بالا می برد این دعا را خواند و گفت: «پروردگارا این خدمت اندک را از ما بپذیر، همانا که تو شنوا و دانایی»

خانه کعبه را چه کسی ساخت؟

از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که خانه کعبه را حضرت آدم (ع) قبلًا ساخته بود ولى چون آثار آن به تدریج رو به زوال و انهدام می رفت حضرت ابراهیم (ع) مأمور شد تا پایه‏هاى قبلى را بالا ببرد و ساختمان آن خانه را تجدید کند. ابن عباس و عطا نیز به همین قول قائل می باشند ولى مجاهد می گوید که حضرت ابراهیم (ع) به امر خداوند خانه کعبه را تأسیس کرد.

در روایات علمای شیعه تصریح شده است که اول کسى که خانه کعبه را زیارت کرد حضرت آدم (ع) بود و این خود دلیل روشنى است که خانه کعبه قبل از ابراهیم (ع) وجود داشته است و او فقط ساختمان آن را تجدید نموده است. از آیات و روایات متعدد استفاده مى ‏شود که خانه کعبه، از زمان حضرت آدم (ع) بوده و حضرت ابراهیم (ع) آن را تجدید بنا نموده است. چنان که آن حضرت در موقع اسکان همسر و فرزندش در سرزمین مکه مى ‏گوید:

«رَبَّنا إِنِّی أَسْکَنْتُ مِنْ ذُرِّیَّتِی بِوادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِنْدَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ»

«خداوندا بعضى از خاندانم را در این سرزمین خشک و بدون زراعت، در کنار خانه تو سکونت دادم».

بنابراین در زمان شیر خوارگى حضرت اسماعیل (ع) نیز اثرى از کعبه وجود داشته است. همچنین در سوره آل عمران نیز از کعبه به عنوان اولین خانه مردم یاد شده است. در آیه مورد بحث نیز سخن از بالا بردن پایه ‏هاى خانه به دست ابراهیم (ع) است و این تعبیر مى ‏رساند که اساس خانه کعبه، قبلًا وجود داشته و ابراهیم و اسماعیل (ع) آن را بالا برده ‏اند.

از امام باقر (ع) روایت شده است که:

«خداوند متعال تعداد چهار ستون در زیر عرش قرار داد و آن را «ضراح» نامید و آن همان «البیت المعمور» است و بعد از آن دستور داد ملائکه در اطراف آن طواف کنند. پس از آن به جمعى از فرشتگان فرمود که در روى زمین خانه ‏اى به شکل و اندازه آن بنا نمایند و به کسانى که در روى زمین هستند فرمان داد که در گرد آن طواف کنند.»

دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند دعاهای قرآنی

عیاشى در کتاب خود از حضرت صادق (ع) روایت می کند که:

«خداوند «الحجر الاسود» را از بهشت نازل کرد در حالى که خانه «کعبه» از در سفید بود پس از آن، آن را به آسمان برد و تنها پایه‏ هاى آن روى زمین باقى ماند و آن خانه اصلى در آسمان در محاذات این خانه است و روزى ۷۰ هزار فرشته به قصد زیارت داخل آن می گردند و از آن خارج گشته دیگر به سوى آن برنمی گردند و خداوند ابراهیم و اسماعیل را امر فرمود که خانه کعبه را روى همان پایه‏ ها که به جا مانده بود برپا سازد».

حضرت علی (ع) فرمودند:

«اول چیزى که از آسمان به زمین نازل گردیده است خانه‏ اى است که در مکه است. خداوند آن را در حالى که یاقوت سرخ بود از آسمان نازل کرد ولى هنگامى که ملت نوح (ع) معصیت کردند خداوند آن را به آسمان بالا برد».

حضرت على (ع) نیز در خطبه قاصعه مى ‏فرماید:

«خداوند تمام مردم را از زمان حضرت آدم‏ تا ابد، با همین کعبه و سنگ هاى آن آزمایش مى ‏نماید».

منبع: کتاب مرا زیباتر بخوانید! (ربناهای قرآنی)



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند – دعاهای قرآنی در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :دعای قبول شدن اعمال نزد خداوند – دعاهای قرآنی
http://mofidestan.ir/%d8%af%d8%b9%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b9%d9%85%d8%a7%d9%84-%d9%86%d8%b2%d8%af-%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%af%d8%b9%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



مفیدستان:

وب‌سایت پنجره خلاقیت: بحثی که می‌خواهیم مطرح کنیم این است که فرآیند ورود به بازاریابی جهانی چیست. من تمام خواننده‌هایمان را دعوت می‌کنم که قدم به قدم این شماره‌ها را بخوانند، پشت سر هم، و هیچ‌کدام را از دست ندهند.

آیا شما شرایط بازاریابی در بازار جهانی را دارید؟

وقتی می‌گوییم شرایط، منظورمان چیست؟ چند نکته وجود دارد:

اولین آن توانایی‌های قسمت تولیدمان است. سازمان من یک بخش تولید دارد. آیا بخش تولید من توانایی این را دارد که کالایی تولید کند که باب دندان خارجی‌ها باشد؟ این توانایی را دارد که علاوه بر این که برای بازار داخل دارد تولید می‌کند، کالایی را تولید کند که متناسب با سلایق و نیازهای خارجی‌ها باشد؟

مثلا امکان دارد بعضی اوقات شما در بازار داخل خیلی موفق باشید، چرا؟ چون سطح کیفی موردنظر در بازار داخل شاید خیلی زیاد نباشد. مثلا برای بازار داخل دارید پارچه پرده‌ای تولید می‌کنید و پارچه خوبی هم هست، آن را در بازار می‌فروشید، اما امکان دارد این پارچه را به سوئد صادر کنید؟ آن‌ها یک سطح کیفی می‌خواهند؛ مثلا کیفیت نخ آن چیست؟ تارش چیست؟ پودش چیست؟ طرح و رنگ‌آمیزی‌اش چیست؟ آن‌ها یک چیزی از شما می‌خواهند و شما در آن سطح نمی‌توانید تولید کنید. گاهی ضرورت دارد که ما به خارج برویم، اما توانایی بخش تولیدمان خیلی محدود است.

من دارم برای بازار داخل ایران تولید کفش می‌کنم، مشتری هم می‌پسندد؛ حالا فرض کنید که در اروپا فعالیت کنم و بروم در ایتالیا کفش بفروشم؛ سطح کیفی‌ای که کفش ایتالیایی می‌خواهد، با سطح کیفی‌ای که من دارم تولید می‌کنم یکسان نیست. پس این که آیا بخش تولید من توانایی این کار را دارد که در سطحی که آن‌ها می‌خواهند تولید را انجام دهم، خیلی مهم است. فکر هم نکنید این بحث فقط مخصوص کالاست؛ ممکن است مثلا خدمات باشد. مثلا من دارم خدمات فنی-مهندسی صادر می‌کنم یا اصلا خدمات مشاوره بازاریابی دارم صادر می‌کنم. من اینجا دارم نرم‌افزار CRM طراحی می‌کنم و در ایران می‌فروشم. چند جوان هستیم، شرکتی تاسیس کرده‌ایم، نرم‌افزارهای CRM مان را در بازار داخل داریم می‌فروشیم، می‌گوییم چرا نرم‌افزارمان را در روسیه نفروشیم؟ می‌رویم آنجا و نگاه می‌کنیم، می‌بینیم کیفیت نرم‌افزاری که آن‌ها می‌خواهند، چه به لحاظ طراحی، چه به لحاظ منوها، چه به لحاظ خدمات نرم‌افزاری، سطح بالاتری است که من اصلا نمی‌توانم آن را بسازم؛ operation عملیاتم نمی‌تواند چنین چیزی را تولید کند؛ بنابراین این یک آیتم است.

ما خیلی در ایران مشکل داریم؛ یعنی گاهی اوقات ما احساس می‌کنیم که باید به بازار خارج وارد شویم، دلایل خیلی متقنی هم داریم؛ ولی حقیقتش این است که عملیات و تولید ما اساسا توانایی تولید کالا در آن مقیاس را ندارد. یا اگر بخواهد تولید کند، آنقدر راندمان تولید افت پیدا می‌کند و بهای تمام‌شده افزایش پیدا می‌کند که رقابت‌پذیری ما را کاهش می‌دهد. تقریبا این موضوع بسیاری از شرکت‌هایمان هست؛ بنابراین در مثال پارچه که من برای شما زدم، می‌توانم بگویم در آن سطح کیفی که تو می‌خواهی پارچه تولید می‌کنم، ولی راندمان تولیدم به شدت پایین می‌آید، بهای تمام‌شده‌ام افزایش پیدا می‌کند، بنابراین کار سختی است.

این اولین نکته‌ای است که باید مد نظر داشته باشیم؛ اما علاوه بر توانایی‌های بخش تولید، نکته دیگری حائز اهمیت است، و آن اندیشه‌های مدیران ماست، اندیشه‌های آدم‌های ماست. خیلی عامیانه اگر بگویم، افق دید و وسعت نگاه مدیرانمان است. آیا مدیران ما افق دید و وسعت نگاه بزرگی دارند؟

آیا شما شرایط بازاریابی در بازار جهانی را دارید؟

ممکن است شما مدیر بازاریابی یک مجموعه باشید، درس خوانده‌اید، MBA خوانده‌اید، آدم جاه‌طلبی هستید، مطالعه کرده‌اید، باید وارد بازار خارجی بشوید، می‌آیید در مجموعه طرح موضوع می‌کنید که باید این کار‌ها را انجام دهیم، اما افق دید مدیران خیلی پایین است، می‌گویند حالا داریم در بازار داخل می‌فروشیم، دلت خوش است، ریسک دارد و… آن‌ها همراهی نمی‌کنند، افق دیدشان بزرگ نیست؛ مثل بچه یک خانواده می‌ماند که دانشگاه رفته، درس خوانده، تفکراتش را با پدرش مطرح می‌کند، افق دید پدرش وسیع نیست. یا ممکن است گاهی داستان برعکس باشد، شما مدیر ارشد یک مجموعه هستید، افق دید خودتان بزرگ است، اما افق دید آدم‌هایتان کوچک است؛ یعنی آن‌ها نمی‌توانند شما را همراهی کنند؛ بنابراین شما احساس می‌کنید باید در بازارهای بین‌الملل حضور پیدا کنید، تمام مواردی که در قدم اول گفتیم در مورد شما صدق می‌کند، شما حتما باید وارد عرصه بین‌الملل شوید، حتی بخش تولید هم توانایی دارد؛ ولی افق دید آدم‌ها کوچک است. اگر افق دید آدم‌هایمان کوچک باشد، نمی‌توانیم قدم‌های بزرگ برداریم و وارد عرصه بین‌الملل شویم. این نکته بسیار مهمی است.

گاهی وقت‌ها داستان کمی فرق می‌کند، ما امکانات لجستیکی لازم را برای کار صادرات نداریم. آقا شما در چه کسب و کاری هستی؟ من در بندرعباس هستم، در کار تولید گل هستیم، بهترین گل‌ها را داریم پرورش می‌دهیم. در بازار داخل می‌فروشی؟ بله در بازار داخل می‌فروشیم و اوضاع هم خوب است. چرا شما گل ایران را صادر نمی‌کنی؟ گل ایران که خیلی خوب است. من می‌خواهم گل را صادر کنم، اما هواپیمای ویژه‌ای که باید این گل را ببرد و برساند، وجود ندارد.

گاهی وقت‌ها کشور ما امکانات لجستیکی لازم را ندارد. یک بار به مثال گل نگاه کنیم؛ اندیشه مدیرش باید بزرگ باشد، یعنی حاضر باشد علاوه بر این که این گل را به تهران می‌آورد و صبح زود در میدان توزیع می‌کند، تفکرش این باشد که این گل را حتی می‌تواند به قلب اروپا ببرد، حتی می‌تواند به هلند که مهد گل دنیاست ببرد و بفروشد؛ دوم، توانایی‌های بخش تولید است، یعنی وقتی دارد گل را عمل می‌آورد، این گل را خوب عمل بیاورد، وقتی این گل‌ها را می‌برند، استاندارد ببرند، کوتاه و بلند نباشد؛ بالاخره بازار خارج است و سطح کیفی خودش را می‌خواهد. سوم امکانات لجستیکی است؛ هواپیما باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که این گل را تا آنجا ببرد. گاهی شما محصولی را دارید، ولی امکانات لجستیکی شما به گونه‌ای نیست که این محصول را صحیح و سالم بتواند به نقطه صادراتی مد نظر شما انتقال دهد. پس بعضی از امکانات لجستیکی به خود ما در سطح شرکتمان برمی‌گردد، و برخی هم در سطح مملکت.

من به سه آیتم اشاره کردم که باعث می‌شود اگر ما نیاز صادراتی هم داشته باشیم، کار ما را با مشکل مواجه کند. این قدم دوم است؛ یعنی آیا من شرایطش را دارم؟ این پرسشی است که حتما باید پاسخ دهید.

آیا شما شرایط بازاریابی در بازار جهانی را دارید؟



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب آیا شما شرایط بازاریابی در بازار جهانی را دارید؟ در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :آیا شما شرایط بازاریابی در بازار جهانی را دارید؟
http://mofidestan.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 13 تیر 1396 :: نویسنده : نویسنده        



مفیدستان:

تاریخ انتشار خبر:پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، درخصوص امروز یک تیر ماه، روز جشن تیرگان، گفت: در روز جشن تیرگان، مردم از تمام منطقه فراهان و شهرهای اطراف مانند آشتیان، تفرش، اراک، در این محل اجتماع کرده و برای خیر و برکت محصولات کشاورزی خود مراسم دعا و نیایش برگزار می ‌کنند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، درخصوص امروز یک تیر ماه، روز جشن تیرگان، گفت: در روز جشن تیرگان، مردم از تمام منطقه فراهان و شهرهای اطراف مانند آشتیان، تفرش، اراک، در این محل اجتماع کرده و برای خیر و برکت محصولات کشاورزی خود مراسم دعا و نیایش برگزار می ‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: این جشن یک اثر ملی است و در سال ۸۹ ثبت شده است شکرگزاری، همدلی و تعاون اصلی ترین هدف برپایی این جشن بوده است.

فرهنگ غنی ایرانی سرشار از جشن ها و آئین هایی است که هر یک بیانگر یکی از صفات ارزنده اخلاقی و انسانی است، سنت هایی که با باورهای پدران و نیاکانمان گره خورده است؛ ضرورت حفظ این آثار فرهنگی و تاریخی از آنجا بیشتر اهمیت پیدا می کند که هویت ما را شکل می دهد.

وی اظهار کرد: هر سال منطقه کهن و فرهنگی فراهان از توابع این استان در نخستین روز تابستان شاهد صحنه ای از آیین باستانی و رسوم جشن تیرگان است که از دیرباز با آغاز فصل برداشت گندم به شکرانه برکت، نعمت و همبستگی با طبیعت برگزار می شده است. در ایران باستان هر ماه دارای نام ویژه ای بوده که هر گاه نام روز با نام ماه منطبق و یکسان می شد آن روز را جشن می گرفتند به طوری که در هر ماه یک جشن برپا می شد.

به گفته وی، کلمه جشن در زبان فارسی به معنی آیین های شادمانی است و در زبان اوستایی و پهلوی نیز به معنی ستایش و پرستش است. در فرهنگ ایرانی نوروز و مهرگان از مهمترین جشن های سال بوده که در فروردین و مهر برگزار می شد و جشن تیرگان نیز به دنبال برگزاری جشن های ماهیانه در تیر روز از تیر ماه برابر با ۱۰ تیر در گاه شمار خورشیدی برگزار می شده است.

حسینی اظهار کرد: این جشن در گرامیداشت تیشتر (ستاره باران آور در فرهنگ ایرانی) و همچنین عنصر مقدس آب، به نام جشن آب پاشان یا آبریزگان نیز شناخته می شود.

حسینی در خصوص تاریخ اساطیری ایران تیرگان روز کمان‌کشیدن آرش کمانگیر و پرتاب تیر از فراز کوه البرز است خاطرنشان کرد: جشن تیرگان به روایت ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه روز بزرگداشت مقام نویسندگان در ایران باستان نیز محسوب می شده ‌است. در قرن های گذشته این جشن دارای تغییر و تحولاتی شده است به طوری که مردم منطقه فراهان مانند برخی دیگر از مناطق ایران در روز اول تیرماه از نقاط دور و نزدیک به زادگاه خود برگشته و روز را تا شب در دامان طبیعت می گذرانند و با طبخ غذاهای سنتی مثل دلمه و آش های محلی، در کنار اقوام و بستگان خود روز خاطره انگیزی را سپری می کنند.

گفتنی است، در منطقه فراهان به این جشن عید صغری و یا جشن آب پاشان هم نیز می گویند که در این روز اهالی منطقه با حضور در کنار امامزاده ذلف آباد، ضمن دعا، نیایش، زیارت اهل قبور، شکرگزاری برداشت گندم، با اجرای بازی های محلی، پاشیدن آب به یکدیگر، برگزاری مجلس های پرده خوانی و شبیه خوانی روز خود را سپری می کنند.

اهالی فراهان معتقدند که در این روز نباید درخانه ماند به همین دلیل خود را از نقاط دور و نزدیک به امامزاده ذلف آباد می رسانند و با جشن، سرور، آب پاشی و پختن غذاهای سنتی این این روز را گرامی می دارند.

شرکت مردم از شهرهای همدان، ملایر،‏ قم و تهران در این جشن جهت فروش تولیدات خود شامل انواع سوغات، گیاهان دارویی، ابزار کشاورزی، صنایع دستی و نیز اجرای مراسم تعزیه خوانی توسط گروهی که از شهرستان تفرش به منطقه می آیند از دیگر برنامه های جانبی این آیین باستانی است.

در برخی از نقاط نیز مانند شمال کشور در جشن تیرگان آیین هایی از قبیل حافظ خوانی، فال کوزه، برگزاری جشن در بین زردشتیان، پختن انواع غذا و شیرینی همراه با آب پاشی برگزار می شود و همچنین در منطقه های داراب و سنگسر طبق سنت های قدیم سیزده نوع خوراکی یا غذایی که با سیزده ماده خوراکی آماده شده است را برای شام یا بعد از شام در نظر می گیرند.

تیرگان روز همبستگی با طبیعت

تیرگان روز همبستگی با طبیعتاضافه به لیست علاقمندی ها



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب تیرگان روز همبستگی با طبیعت – گردشگری در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :تیرگان روز همبستگی با طبیعت – گردشگری
http://mofidestan.ir/%d8%aa%db%8c%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%87%d9%85%d8%a8%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c/




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :